Pages

Saturday, October 24, 2009

alahai suami ku

sepanjan bln ni, in lah pertama kali aku dpt berehat di rumah pd ujung minggu. sblum ni, bz memanjang. kalu x blik umah mak, msti balik umah ummi..xpun ada kursus LDP. emm, itu lah lumrah kehidupan, selagi idup kerja xkan pnh abis..

hr ni aku betul2 berehat..pas je smayang subuh aku trus tdo lg smpai pkul 10.30pg..hahaha. dh lama x wat perangai buruk bgun lmbt ni. suami aku plak pg2 kene g kursus kat sabak uni. aku dgn selambanya x iron kan baju n x wat kan sarapan. dia tgk baju dlm amari, trus je pkai. kesian abg... aku nk gosokkan tp dia soh aku tido je..apalagi, aku pun amik kesempatan la...huhuhu.

kul 10.30 pg dia balik kursus, aku baru je sap lipat selimut..dia kata "syg nak mkn pe?"..t'haru aku dibuat nye, dah la bagun lmbat, patutnya aku yg siapkan mkn utk suami, ni terbalik plak. balik je dia trus ke dapur watkan aku air n sarapan. aku mkn sambil tgk tv n layan internet. smbil2 2 aku basuh baju, tp last2 dia jgk yg siap kan smpai abis..pas 2 dia siap lipat baju y dah masuk 2 bakul..aku cuma tlg susun je.huhu.

aku mls btul nak msk ari ni, almaklumla cuti...kalu blh nak berehat. aku cadang nak ajak suami aku mkn kat luar,tp dia xnk. last2 dia yg masak, aku nk tlg tp dia x bg. dia soh aku tgk tv. mcm puteri raja je aku ni..bila siap msk aku tlg hidang je, mmg sedapla laki aku msk..lg2 mkn kat dulang, mmg sedap sungguh..

buat smua kaum hawa, b'syukurlah memiliki suami anda. kalu kita nak suami yg t'baik, pokok pangkalnya pd kita jgk. sntiasalah puji suami kalau dia beri p'tolongan wlwpun amik kan air kat dapur. jgn komplen kerja yg dia wat, tp sebaliknya pujilah dengan ikhlas. syurga kita di bwh tapak kaki suami..
aku b'syukur krn allah menganugerahkan suami yg t'baik utk aku..dia sumber kekuatanku..

1 comment:

  1. alahai awis....suami soleh tu...semoga kasih sayang kalian berpanjangan dan membawa ke syurga...AMIN...

    ReplyDelete