Pages

Wednesday, August 10, 2011

makcik urut anak mokcik

belek2 tab ni ada plak gambo aqeef masa kena urut
dulu kan aqeef pernah demam dan tak kebah2 dalam tempoh yang agak lama (2 minggu)
ubat dah nak abis sebotol, cool fever dah bertepek2 tampal kat kepala tapi demam tak kebah jugak

nak dijadikan cerita, masa saya pergi ke klini gigi (utk rawatan) adalah sorang makcik ni main2 dgn aqeef
makcik tu kata aqeef ni demam urat
maksudnya aqeef demam kerana terkehel (disebabkan salah angkat atau jatuh)

maka gigih lah mokcik mencari makcik urut untuk mengurut aqeef
setelah bertanya sana sini, pergilah kami ke rumah makcik senah yang memang terkenal dgn gelaran mak senah urut
ingat kan dia urut perlahan2, sebab aqeef baby lagi kan
tapi rupanya mokcik tersalah, dia mengurut dgn sepenuh tenaganya
semua urat2 yang tergeliat dibetul kan

aqeef??
menangis bagai nak pengsan
yela, saya pun bila kena urut memang sakit ya amat
tapi tak kan nak nangis mcm aqeef, tahan je la
aqeef menjerit2 , menangis tersedu2 masa kena urut
menurut makcik tu, tangan aqeef terkehel
mungkin sebab angkat dengan cara yg salah
tulang baby kan lembut, jadi kena la berhati2 lepas ni

lepas kena urut aqeef tidur dengan lena
mungkin badan dah 'sedap' tambah nangis dgn beria2 tadi
walupun kuat makcik senah urut, tapi hasilnya amat puas hati



aqeef bila dah sihat
asyik ketawa, ketawa dan ketawa
sampai susah nak snap gambar dia sekarang, mesti goyang hasilnya


mak senah tengah ngurut anak mokcik
aqeef menahan sakit sambil minta simpati dari ibu
rasa tacing sgt masa ni, aqeef wat ibu tersentuh dgn tangisannya
tapi untuk kebaikan nya juga.



nota ibu: ibu dah booking urut ngan mak senah pas raya. top to toe! ala2 spa gitu. tinggal takde lulur dgn mandi bunga je. hehe

2 comments:

  1. alololo sedihnya..pic yg akhir tu bikin gue menitis ayor mato neih!

    ReplyDelete