Pages

Saturday, December 12, 2009

apa aku rasa mlm ni???



ntah la, aku x tau apa yg aku rasa arini...mcm2 perasaan ada. nk kata aku marah, mmg aku marah...dg sape?? hurmm, ngn org yg x pnh nk kenal erti kasih syg, erti bahagia. layak kah org spt ini di 'wujud' kan kat dunia..(isy, apa aku ckp ni..masayaallah). tp aku mmg btol2 geram, marah& sakit ati mlm ni..darah kat kepala aku ni rasa cam mendidih je..

ya Allah, apa kah yg aku rasa ni btol atau pun salah....jika aku slh, Kau berilah aku petunjuk. kenapa masih ada lg org yg sanggup meruntuhkan kebahagiaan org lain? tidak kah dia t'fikir apa yg dirasai oleh pihak yg t'aniaya? tidak kah dia t'pk bhw yg disakiti itu adalah wanita seagamanya, wanita seanutan dgnnya..tidakkah dia t'pk??. kenapa dia dibutakan dgn cinta palsu??kenapa dia ditulikan dgn cinta hina, kenapa dia t'jebak dgn cinta yg m'bwa hidupnye menderita..???

KENAPA?? soalan ini hnya Allah shj yg tau. Allah bg semua ini b'tujuan. tujuan yg kita x nmpak hikmahnye.. sbb 2 Allah suruh kita b'sabar dgn melakukan solat. maka solat lah dgn penuh kekhusyukan, agar t'serlah yg t'sirat, agar nmpk terang dgn mata hati..

hati wanita itu t'lalu menderita, walawpun tidak dizahirkan dgn kata2..beban itu t'lalu berat utk ditanggung sendiri.jika ombak tsunami itu hebat, maka hebat lg badai yg melanda hatinya. jika gempa bumi itu dasyat, maka dasyat lg perasaan yg dilaluinya skg ini.. hati wanita itu t'lalu ampuh utk disakiti kesekian kalinya.. jgn la disakiti lg, aku mohon YA ALLAH..

bukan aku mohon yg tidak2 utk perempuan durjana itu,aku hanya pohon KAU berilah mereka petunjuk..dlm apa juga bentuk, dlm apa juga keadaan agar dia mengerti apa itu sakit, menyakiti dan disakiti..agar mereka tahu apa itu derita, menderita da dideritai..aku mohon...

biarlah air mata mlm ini sbg bukti aku benar2 tulus mendoakannya...biar lah air mata ini juga bukti aku sentiasa m'dambakan petunjuk Mu YaAllah..biar la hr esok aku penuhi dgn doa, agr aku dapat menghitung nikmat MU yg lain..

akhir kata...sbg kaum sejenis, aku tidak dpt membayangkan betapa kuatnya wanita itu. aku mungkin b'sikap spt kebanyakan wanita lain, hnya t'daya menangis, meraung dan tiba2 berasa hilang pegangan seandainya suami m'bahagi kasih, cinta dan perhatiannya kpd wanta lain.

semoga Allah mnjaga hati dan mata kita supaya selalu menangkap hikmah, walaupun kesedihan itu melemaskan..amin.



No comments:

Post a Comment