Pages

Friday, December 4, 2009

cinta tidak sempurna (part 1)

memang sia2 mencari alasan mengapa suaminya menceraikannya begitu sahaja..

aku tidak tahu apa kurangnya wanita ini. wajah dan senyumannya manis. tutur katanya lemah lembut dan santun.apa lagi yg kurang??

aku sama sekali tidak melampau dlm menilai. sbb wanita berwajah ayu itu jauh lebih cantik sekiranya dibandngkan dgn perempuan yg bergelar peampas itu. jd apa yg salah walaupun aku mengenali wanita itu lebih dari 10 tahun, aku tidak dapat menjawab pertanyaan mengapa?

10 tahun tanpa dapat aku temukan sebarang kekurangan dalam dirinya. padahal hubungan kami boleh dikatakan rapat.usia 24 tahun ketika mengambil keputusan untuk bernikah dengan seorang ustaz yg diharapkan dapat membimbngnya ke syurga.

kehidupan perkahwinan boleh danggap berjalan dg baik. satu dua pertengkaran ataupun perselisihan faham rasanya biasa dlm sesebuah perkahwinan. namun entah di mana silapnya, si suami mencurangi isteri yg telah byk berkorban selama ini..

bukan kerana persahabatan aku dgn nye, lalu aku menerima bulat2 penjelasannya. kwn2 lain yg mengenalinyapun begitu. seorang wanita yg lemah lembut, pandai memasak, menghias rumah, walawpun kediaman nya kecil namun praktikal dan kelihatan selesa.


bersambung.....

1 comment:

  1. aku bc pon menitis air mata.... segalanya jd kenangan..

    ReplyDelete