Pages

Friday, July 15, 2011

kacip fatimah kah?

jam di galaxy tab ni dh menunjukkan pukul 00:44.mata dah rasa ngntuk tapi tak mahu tidur. mujur ada galaxy tab yg setia menemani mlm2 ku ( bunyi mcm hr2 tido lmbt). biasa la kalians, sy kan seorang ibu, selagi anak tak tidur, sy pun x boleh tidur jugak (cuma k-a-d-a-n-g2 sy tertidur dulu. ulang sekali lg, KADANG2). anda harus percaya ya!

saya rasa sejak akhir2 ni saya agak malas (biasa sy rajin tau kalian). entah kenapa semua bnda sy malas nak buat. tp bila memikirkan tanggungjwb, sy gagahkan juga.

ini perkara yg mls amat utk saya lakukan tetapi kugagahkan jua;

-iron baju (biasa mlm dah iron, skg kul 5pg baru sibuks nk iron).
-masak bubur aqeef (sy masih besemangat msk setiap pg jam 4.30am, setakat ni 5 kali bubur hangit. saya terrrrrTIDUR kalian! sungguh, sy terrrr...tidur).
-sapu rumah (sy hanya sapu ruang tamu saja, dapur mahupun bilik sy biarkan tidak bersapu. bukan apa, sy saje mahu ternak sesawang juga habuks2. bley?).
-cuci pinggan ( saya biarkan pinggan hmpir penuh sinki baru cuci. tujuan: jimat air. harus percaya lg ye!
-masak (sy amat suka dan suka amat bila suami yg tershenta mengajak isterinya yg tershantek ini mkn diluar. harus sy mengucapkan kata syukur dan i-lap-u laling!).

mungkin sy harus mem booster kan semangat ini dengan minum kacip fatimah? wah, kan terlebih tenaga payah pulak kan?
kalians ada x cadangan untuk acik shanteks ini menjadi lbh rajin spt dulu2? moh le share.

nota ibu: cuci muka pun dh mls. tp marah bila jerawt mula menguasai muka ku yg shanteks ini!
you JERAWAT, pergi jauh2!

No comments:

Post a Comment