Pages

Thursday, December 22, 2011

adik susuan aqeef




Pandangan Dr. Yusuf al-Qaradawi
Tidak disangsikan lagi bahawa perempuan yang menyumbangkan sebagian air susunya untuk makanan golongan anak-anak lemah ini akan mendapatkan pahala dari Allah, dan terpuji di sisi manusia. Bahkan air susunya itu boleh dibeli darinya, jika ia tidak berkenan menyumbangkannya, sebagaimana ia diperbolehkan mencari upah dengan menyusui anak orang lain.

alhamdulillah saya masih mampu menyusukan aqeef sepenuhnya hingga kini
belum ada susu formula di berikan kepadanya
syukur juga saya juga mampu menyusukan anak saudara
yang kini berusia 3 bulan.

ibunya (kakak saya) telah kembali bertugas
setelah 3 bulan cuti bersalin.
oleh kerana saya sedang bercuti
jadi saya ambil kesempatan menyusukannya sekali,
bermakna tandem nursing bersama aqeef
(setelah diizinkan suami).

ternyata susu semakin banyak
walaupun menyusukan dua orang anak serentak
aqeef pula tidak kisah berkongsi
tapi masa adik menyusu, dia nak jugak menyusu!

hari ini kami ingin balik semula ke rumah
setelah hampir kesemua cuti dihabiskan di kampung
maka tinggal lah adik susuan aqeef dgn emak nya,
bila-bila senang kita jumpa lagi ye sayang!



beg yg paling besar ialah beg ibu!
yang sedang beg ayah
yg kecil sudah tentu beg aqeef..



adik susuan aqeef
namanya abdul alim b. azrin
berusia 3 bulan



aqeef sayang adik alim..
dah layakkah aqeef mempunyai adik kandung sendiri?
ekeke



main-main dengan adik..

bye adik alim
nanti kita jumpa lagi ye!!


nota ibu: begini kah rasanya bila ber-anak dua?
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment